HA HA!

Milanka Fabjančič. Ena prvih ARTishank. Ilustratorka, ki namesto čarobne palčke vihti svinčnik in nam streže s svojo magičnostjo.

HA HA!


1. KDO SI?
Milanka Fabjančič. Ilustratorka. Ljubiteljica svinčnika in papirja in vse čarovnije, ki lahko pritečeta ven iz njiju.


2. KAKŠEN JE TVOJ OSEBNI MOTO?
Dvobesedna angleška fraza, ki sem jo našla v neki knjigi par let nazaj in se mi je zapisala v fizični ustroj. »Obliviousness to failure«. Težko prevedljiva zadevca. Nekako ne uspem skoncipirat negativnih izidov, ker vedno vidim rešitve.


3. TVOJA ZGODBA . . . KAKO DOLGO USTVARJAŠ, ALI JE USTVARJANJE TVOJ EDINI VIR DOHODKA?
Ustvarjalnost je bila od otroštva moj način razmišljanja in le skozi njo sem vedno dojemala svet. Natančna mama, domišljijski oče in babica krojačica, ki je znala iz Nič narediti Nekaj. Pa še neskončno zanimivo se mi zdi vse, cel svet. Šolo sem imela res rada in mislim, da se bom kar do smrti učila. Intenzivno.


4. KATERI JE BIL PRVI IZDELEK, KI JE NASTAL IZPOD TVOJIH ROK? KDAJ?
Risbica »Kura«. Mislim, da sem imela dve leti. Taka, prepoznavna kura.


5. KAJ TE NAVDIHUJE PRI TVOJEM DELU? OD KOD ČRPAŠ IDEJE?
Navdihuje me nešteto stvari. Na prvem mestu ljudje. Besede, duhovite fraze. Čuti in čustva. Barve, obrazi, vonjave, glasba, ples, erotika. Stvari, ki jih sprva ne razumem, jih moram spoznati in premisliti, začutiti in potem ponotranjiti. Ideje za ustvarjanje so dragocen ekstrakt, kot esenca parfuma, ki prikaplja spontano iz vsega tega, ponavadi takrat, ko jo najmanj pričakujem. Magari ob štirih ponoči, ko me vrže iz spanca, dirkam v kuhinjo, svinčnik v roko, zapišem, šele nato lahko naprej mirno spim.


6. KDO JE TVOJ USTVARJALNI VZORNIK? ZAKAJ PRAV ON/A?

Pri tem vprašanju se mi zatakne. Veliko, veliko jih je. Po življenjskem kredu moj oče, večni optimist. Kar je nato osnova za vse, tudi kreativnost. Pa velika fenica Nathalie Lete sem. Ker je v osnovi povsem slikarska, prešla je v uporabno umetnost in ves čas hodi po meji med všečnim in predrznim.


7. KJE USTVARJAŠ? DOMA? V ATELJEJU? KAKŠEN MORA BITI PROSTOR, KJER USTVARJAŠ? USTVARJAŠ PONOČI ALI PODNEVI?
Največ rišem kar na kuhinjski mizi. Kreativno zatočišče v vseh ostalih pogledih je pa moj kabinet. Tu je računalnik za vso postprodukcijo, obdana sem s tisoč sentimentalnimi drobnarijami, večinoma sem v njem sama in imam mir. Podnevi in ponoči.


8. KATERI JE NAJTEŽJI DEL PRI TVOJEM USTVARJANJU?
Najtežje se toliko zorganiziram, da imam neprekinjeno izoliranih nekaj ur samo izključno za delo. Ker v trenutku, ko uspem priti do tega, sem not. Potem pa rabijo ostali celo delovno mehanizacijo, buldožerje in žerjave, da me odlepijo od svinčnika. Ne slišim, ne vidim, upočasnjeno diham in sploh me ni tu.


9. KDO SO TVOJI GLASNIKI (= STRANKE)? OPIŠI SVOJO TIPIČNO STRANKO.

V statistiki, ki jo lahko potegnem iz interneta, bom rekla, da so to ženske med 25 in 45. Ampak me je ravno ta vikend do solz ganjenosti pripravil nek mladi očka, ki ga do takrat nisem poznala, ki je bil iskreno navdušen nad Ha ha!, sploh nad našim sodelovanjem z Emo Celje. Pa vsa ta Emo sinergija je pritegnila cele gruče starejših ljudi, tudi upokojencev, njih pa internet itak ne more zabeležiti. Ti gledajo na te stvari z najbolj doživeto nostalgijo. Nekemu gospodu, ki je služil svojo prvo službo v srbskem Metalcu, se je kar orosilo oko, mi je rekel »Čestitam, odpeljali ste me 30 let nazaj ... «.


10. BI SI ŽELEL/A, DA TVOJE IZDELKE UPORABLJA/NOSI TUDI KDO OD ZNANIH OSEB? KDO? IN ZAKAJ?
Joj, o tem pa res nisem še nikoli razmišljala. Ne funkcioniram tako. Ne vidim razlike med »slavnimi« in »neslavnimi«. Meni je predvsem super, da ljudje začutijo te stvari s tako ljubeznijo, kot jo čutim jaz. Da se vračajo z veseljem.
V kateri plačilni razred sodiš, na katerem piedestalu preživljaš svoj delovnik in vse ostale takšne banalne strukture niso del moje percepcije sveta. Uspeh je sestavljen iz toliko različnih komponent, pa še vsak ga vidi drugače.


11. ALI TUDI SAM/A UPORABLJAŠ/NOSIŠ IZDELKE, KI JIH USTVARIŠ?
Absolutno. Sploh si ne predstavljam drugače.


12. ALI SE POVEZUJEŠ OZ. SODELUJEŠ TUDI Z DRUGIMI USTVARJALCI?
Z veseljem. Verjamem, da je zdrava konkurenca nujna. Če si zvest svojim kreativnim impulzom, si itak unikaten in neponovljiv. Ko si z ustvarjalnimi kolegi pomagaš pri izvedbenih vprašanjih in raziskavah, je pa to vzajemno koristno. Plus, v takšnih na pol hecih, na pol resnih debatah, se rojevajo najboljši zametki idej.


13. NA KAJ SI NAJBOLJ PONOSEN/A PRI SVOJEM DELU OZ. SVOJEM USTVARJANJU?
Da napredujemo. Da se javnost vedno odzove, ko potegnem iz rokava nekaj novega. Da se da. Pa čeprav skeptiki še vedno dvigujejo obrv, jaz jim pa pokažem jezik in odkorakam v drugo smer. Ta pravo smer.


14. KAKŠNI SO TVOJI NAČRTI ZA PRIHODNOST?

Nimam nobenih zabetoniranih poslovnih načrtov, imam pa kratkoročne, srednjeročne in dolgoročne načrte. Mnogoročne načrte, hahahhah. Nikoli si ne postavim mej in črt, ki jih ne bi prestopila. Sem pa res potrpežljiva pri tem korakanju. Počasi se bo daleč prišlo.


15. NAJBOLJ NORA DOGODIVŠČINA V TVOJEM ŽIVLJENJU.
Se je začela s prihodom na svet. Od takrat šibam na polno.


16. KAJ TI POMENI ARTISH?
Super konec meseca. Druženje, poslovno platformo na osnovi osebnega srečevanja s stranko, odklop. Nekaj nepogrešljivega v mojem življenju.

Še več o Milanki pa si preberite TUKAJ.

ARTish SEZONA 2021 

! NOVA LOKACIJA ! -> ZUNANJA SEZONA / Gallusovo nabrežje / VSAKA SOBOTA  vključno 30.10. / ZAČETEK  junij 2021

TERMINI (vsaka sobota od 19.6. dalje):

- > AVGUST 2021: 7., 14., 21. in 28. avgust / med 9.00 in 19.00

- > SEPTEMBER 2021: 4., 11., 18. in 25. september / med 9.00 in 18.00

- > OKTOBER 2021: 2., 9., 16., 23. in 30. oktober / med 9.00 in 17.00

____________

ARTish v Cerknici na zelenem vrtu Galerije Krpan

-> sobota, 24. julij / med 10.00 in 17.00

-> sobota, 28. avgust / med 10.00 in 17.00

-> sobota, 25. september / med 10.00 in 17.00

____________

ARTish v Radovljici pred graščino 

 
-> poletni ARTish v Radovljici / VSAK četrtek v JULIJU -> 8., 15, 22. in 29. julij / 15:00 do 20:00

-> 26. avgust RADOVLJICA 
 

* * * * 

PRIJAVE: artish.si@gmail.com

* * * *